andretien-shanghai.reismee.nl

op zondag naar Tongli en Suzhou

na een slechte nachtrust [jetlag] waren we toch al op tijd beneden om te ontbijten in de tuin.23-24 graden Chinese vrouwtjes hadden de straat al geveegd maar nieuwsgierig als ze zijn werd onze straat nog eens geveegd omdat ze wel wilde weten wat die bleekscheten nu toch wel meesjouwden.Om negen uur reed mister Wu met ons richting Tongli En dat was de zoveelste beleving : in Dubai scheurden ze maar hier gaat het er ook flink aantoe ,niet direct hard maar wel op vierbaans wegen even kijken of dat ook met zes auto's past en lukt dat dan even een bus of vrachtauto erbij.Dat Wu dat fikst zonder een kras is te idioot.En dat hij helemaal niet reageerd is op zich al een wonder.En dan rij je Tongli binnen en weet hij precies een hotel waar ooit wel eens geplast is en stopt hij. en dat is mooi wat in dat stadje zelf kan je het beter niet doen.De stad is heel oud met veel bruggetjes dus ook veel kanalen .Eigenlijk Amsterdam en dan in het klein.Moeilijk te beschrijven .Overal eet hoekjes en winkels niet groter dan een woonkamer waar dan achterin een bed staat waar ze de nacht op door brengen.Erg leuk.Moet je met foto's duidelijk maken aan een ander.Het internet is hier erg langzaam en een foto kost drie minuten en daar we s'avonds versleten zijn de eerste dagen moeten jullie deze weblog maar in de gaten houden want er komen natuurlijk ook rustige dagen voor deze bejaarden en dan zet ik er foto's bij. Het blijft spannend voor iedereen. Hoop ik.Op de terugweg koffie bij Starbucks in Suzhou en de boulevard afgelopen. ook al mooi.China van verhalen klopt niet. er zijn veel chinezen dat wel maar het is veel schoner dan we ooit dachten.Concludeert HIJ na twee dagen.Vanavond heeft Carina thuis gekookt. lekker en veel dus zijn we aan het uitbuiken.De tv in China is niks voor ons .Zal wel slaap inhalen worden .PS stefan moet zijn email maar goed in de gaten houden want ik heb hier wat gezien!! hij zou gelijk op de fiets springen en hier heen komen en nog voor oud en nieuw terug zijn in Zwartewaal

steffie

Ik slaap bij stefan op bed, ik lig op de bank,krijg genoeg te eten maar heb een beetje heimwee naar baas en bazinnetje. maar,wel genieten want over drie weken mogen jullie me weer uitlaten door weer en wind.
Over winden gesproken, ze doen eht goed bij het liggen op de bank (ben ik soms een hazewind hondje)

poeh, kan die hond meuren zeg, lijkt de chinese openbare toilletten wel