andretien-shanghai.reismee.nl

schrik en snik

dat was schrikken vanmorgen:een harde koude wind en 14 graden.Carina had haar eigen programma maar Wu bleef bij ons .Eerst zijn we naar cofee beans geweest en om af te kikken hebben we er niets bij genomen.Daarna Carrfour door geslingerd omdat de roltrap kapotwas en wij na al die dagen toch niet voldoende chinees tokken om te vragen waar de trap is. Wu kon gerust zijn want de auto vonden we in een keer.Alleen hadden we wind tegen dus 10 minuten later dan afgesproken.Er ging een zware zucht door hem heen. Naar het Century park gereden en daar ik ook weer eens wilde sturen hebben we daar een vierwielfiets met twee sturen gehuurd.Lachen met die twee zou je zeggen .Nou echt niet want zachte banden en een stuur zoals je alleen nog ziet in een A-fordje.Speling van stoep naar stoep. En allemaal heuvels .Ik moet mijn rikketik een beetje sparen om morgen de koffers op de band te zetten en met die storm die er stond zijn we toch maar afgestapt halverwegen.Maar de leuke plaatjes hebben we wel.Rillend kwamen we bij Wu terug die dacht dat we gezwommen hadden in het mooie meertje.Carina was in de buurtvan wegenhaar hobby en toen zijn we terug naar Big Thumb Plaza gescheurd.Echt om op te warmen.Klink gek maar het is niet voor te stellen van de een op andere dag 15 graden verschil en wind.Geheel bij gekomen zijn we naar het centrum gegaan eneen rondje Yu Garden [volgen jullie het nog :oude winkeltjes die barstens vol staan] waar Carina ons een heel andere hoek liet zien en wij maar denken dat we toch eens tegen die chinese muur aan moesten lopen. Maar dat in schijnbaar twee uur vliegen.WIj zijn wel nog erg hoog geweest .We zouden in de hal kijken van de Jin - Mao Tower en laat Carina nu net een lift openzien gaanen dan wordt er iets gesist en vliegen we achter haar aan en eindigen op de 54 verdieping van de 88 met schitterende ver gezichten en toevallig het kantoor vam Mister Kor. Carina hem gebeld van waar zit jij en Kor; op kantoor schat .Zij weer : ik zie je en mijn vader stuur je morse tekens met zijn flitser. En ja hoor zwaaien.Wat kan je allemaal mee maken als ouwetjes ver van huis.Pot verdikke me en nu ik dit zit te schrijven zit de rest van de familie' op verzoek vanKor' via internet uitzending gemist via pc en tv te genieten van Janje Smit.Kor wil absoluut niet mee neurieen.Het is mooi geweest mensen koop een ticket voor het paradijs en je komt Kor en Carina tegen in de afdeling Shanghai. Later maak ik nog een paar sterke verhalen met foto's maar nu moet mijn camera door gesmeerd worden.Koffers nog maar eens wegen want ik geloof de weegschaal echt niet en morgen om negen uur de deur uit om die 9000 km af te leggen .Wat het in het chinees is weet ik nog niet maar ik zeg ;Doei

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!