andretien-shanghai.reismee.nl

een lach en een traan

Ja,ja we hebben regen gezien in Shanghai vanmorgen.De straten waren behoorlijk nat.Maar regen gevoeld hebben we nog steeds niet want voordat we weg gingen werd het steeds beter..We zijn begonnen met een nuttige boodschap.Een stofzuigermond ,de stofzuiger was een tijdje zandzuiger geweest in Dubai en is aan renovatie toe.Is niet helemaal gelukt maar de spaanse hulptroepen komen er aan dus het komt goed. Daarna door naar de koffie :the coffee bean want daar hebben ze heeeeel lekkere dingen .Dat mag toch op zondag [en op andere dagen] Mister Wu nam verschillende wegen in andere richting oa de tunnel en dan zie je toch de hele skyline anders.Slim van hem.Hier na zijn we in Peaple Park geweest omdat op zondag eigenaardige dingen gebeuren. Overal hangen brieven aan draden tussen de bomen en daar staan een soort advertenties op van ouders die hun kinderen uit willen huwelijken.Staat bij de leeftijd, lengte en eventuele opleiding..Eigenlijk is het of die ouders denken van dat kind moet de deur uit en doet ze het zelf niet dan wij maar.We hebben in het park een paar jongeren gesproken maar die vonden het net als wij bespottelijk.Komt denk ik uit de tijd voordat dating zijn intrede deed. Ook liepen er bedelaars maar die zijn al met 10 cent tevreden.Hier vandaan zijn we door Foodstreet gegaan .De geur heb ik al beschreven.voor zover dat kan. Maar dat straatje ligt tussen twee heel dure winkelstraten. Aan de ene kant koop je een Rolex vanaf 5000 euro en loopt langer dan jij zelf en de andere kan je er een kopen van straat venters voor 5 euro en dan moet je rennen naar de hoek anders staat hij al stil Toen had Andre nog wat nuttigs nodig want ik heb zoveel foto's dat de back up niet op de stickies kan. Dat was klus Kor lekker pingelen in het chinees. Goed gelukt voor 50% van het eerste bod..Tussen door ons rantsoen ijs genoten en een heel mooie Mall ingelopen..Ook het duurste hotel in Shanghai vereerd om te plassen en met open mond staan gluren naar de dure auto's en met goud beklede karretjes om de bagage naar binnen of buiten te rijden.Te zien is dat Shanghai net als andere steden de stad ontdoet van bedelaars voordat er erg grote gebeurtenissen plaats vinden zoals Expo 2010. Via de drie bruggen wijk [wij zeggen viese markt] om nog eens de lucht in te snuiven, kwamen we langs plekken die voor altijd in onze geheugen blijven.. Vooral pijnllijk dat er een hond tussen lag bij de slager.We zijn op tijd huiswaarts gegaan om te beginnen met onze koffers in te pakken en vooral te wegen. Tot nu toe zitten we wat dat betreft goed.Maar morgen maandag, de laatste dag . Dus kijken en wegen wat we tegen komen.Wat het weer bereft : het is droog maar een vest is nodig.