andretien-shanghai.reismee.nl

maandag en hardstikke druk

zeker voor Carina vandaag een marathon geweest.Fotocursus en visite. Goed dat ze menige marathon heeft gelopen.Andre en Tineke weer op terras ontbeten en toen naar het volgende terras bij the Bund/Starbucks.Schepen kijken en te dure koffie met iets er bij.Daarna Carina na haar fotocursus opgehaald.Moesten we gelukkig even wachten en kreeg ik toestemming van Wu om een leuk straatje te filmen.Na de waarschuwing van hem om heel goed uit te kijken eerst foto's gemaakt en dacht toen gauw de videocamera uit de auto te halen maar na tien minuten was het hele straatje leeg . Ze rennen in lunchtijd naar die toko en dan weer terug naar kantoor met hun schaaltje. Toen door het peoplepark gewandeld terwijl Carina haar les in praktijk uit testten.Hierna door een heksenketel overgestoken en kwamen we in de kalverstraat van Shanghai de Nanjing rd. Wat een mierenhoop en daar tussendoor treintjes en scooters die konstant toeteren.Niks gekocht !! Ja wel iets geproefd maar dat was het niet echt.Toen was Tineke aan de beurt. Garen , drukkers , scharen en elastiek ingeslagenbij een groothandel.De chauffeur wist het precies te vinden nadat we hem een klos garen hadden laten zien [zijn engels is niet uitgebreid] Oh ja waar we met Mijmij [jongere zusYvonne in het chinees] moet hij gedacht hebben.Als je daar aan komt is alles open gebroken en voor de ingang een puinhoop van jewelste.Maar als je met Carina ergens naar toe gaat moet je je maar niet verbazen want dan ben je daar de hele dag mee bezig.In Dubai zijn we in ergere buurten geweest.Ze heeft er feeling voor. Kon gelijk haar chinees in praktijk brengen Gaat haar voortreffelijk af.Die shops bestaan uit heel kleine afdelingen in een hal .Ze hebben allemaal hun eigen artikelen.Maar geen woord engels .Zelfs getallen en zo weten ze niet. Maar de eerste buit is binnen en we zijn hier nog een hele tijd.Geluk is dat we de elastieke koffer van Yvonne bij ons hebben. Kor uit kantoor op gepikt en een heel grote hamburger opgegeten en nu na de tweede slapeloze nacht gaan we het nog eens proberen om een tukkie te doen .De twee expers zeggen dat het nu wel zal lukken.Een jetleg heet het in het engels ik vind het gewoon klote .Welterusten

jans

hoi wat maken jullie veel mee wat een avondtuur helemaal te gek. O ja tineke ik heb van ida een prachtig bloemstuk gekregen ze was m;n verjaardag vergeten. ze kan de mails uit haar com. niet lezen dus draai gerard voor haar copieen uit zo kan ze jullie ook volgen. gr.voor allemaal.jans gerard.

yvonne

Hey pa en ma,
zo te horen vermaken jullie je wel :), leuk nu ik al die plekjes van jullie hoor dat ik ook werkelijk weet hoe en wat, de plek waar jullie nu garens hebben gekocht hadden wij toen ook de schaartjes, maar de naalden wilde de chinees ons mee af leggen 150rmb.
enne Wu zal zich wel rot lachen, weer al die plekjes die de goedendorpen willen bezoeken. En pa kan je al een paar woorden met hem wisselen????? oja, de vogeltjes markt ook van de week op jullie programma??

groetjes uit zwartewaal

andre

ja van binnen zal hij wel lachen die Wu maar van buiten zie je weinig. hij is erg aardig en Carina en Kor zouden het niet beter kunnen treffen.Chinaees snap ik helemaal noppes van . Nee programma gaat per dag en weer en voor vandaag ziet het er goed uit . Maby the Tower????????????