andretien-shanghai.reismee.nl

350 meter boven Shanghai

De ochtend begon pas om 08.00 uur omdat we lekker geslapen hebben.Jetleg is over.

Tineke en Carina boodschappen gedaan en Andre foto's ge ordend,wat erg nodig was. Om 12.00 uur vertrokken na eerst naar boven gekeken te hebben.Een heldere dag en dan moet je er bij zijn in Shanghai .THE ORIENTAL PEARL gingen we op af.350 meter hoog is even wat anders dan de Euromast.De entree is 15 euries per persoon wat voor chinese begrippen duur is..Maar alles vreselijk schoon en personeel in keurige kleding. Toen we de lift uitkwamen dacht ik nog even dat we toch de Euromast hadden genomen want het eerste wat we zagen was de Volendam van de Holland Amerika Lijn die hier twee dagen aangemeerd is.Leuk en een foto waard. De lift zijn behoorlijk snel en stoppen op of in een bol waardoor de toren bekend en herkenbaar is. Dit is een van de grootste ter wereld tot nu toe.Stops zijn er op 90, 259,267 en op350 meter. Op de eerste waren ook 150 schoolkinderen van een jaar of zes.Totaal geen belangstelling maar wel ingebouwde geluid versterkers.En op een etage was een glazen vloer wat vooral chinezen angstig maakte.Jammer is wel dat helemaal in de top de ramen toch wel dirty zijn door de smog .Maar wat in Dubai zand is wat je s'morgens op het tuinstel vind is hier in deze vorm aanwezig.Straten zijn schoon en meestal mooi met bloemen en planten.Komt ook doordat de werkelozen hier iets moeten doen voor een ' uitkering' dus vindt men daar een bezigheid voor in de vorm van bezemmen of perk onderhoud. De arme sloebers proberen met papier, plastic en glas te verzamelen om een happie rijst te kunnen kopen.Op verschillende etgage kwamen we hollanders tegen .Twee jonge figuurtjes waren samen op de Volendan aan het reizen . Bij H.A.L kan je als werknemer eens per jaar iemand mee nemen op een reis .De jongeman was bij zijn broer en het meisje bij haar nicht uitgenodigd en samen waren ze de stad in. Laten wij nu iemand in de familie hebben die hun al erg veel over Shanghai kon vertellen.Onze Carina heeft een fotografisch geheugen dus ze kon lekker tokken over Kobe met een reuzenrat en hun vast inlichten over Japanse dingetjes. Helemaal beneden bij de tower is een museum in holland doe je zulke bezoeken meestal niet. maar het was vreselijk mooi en interressant. Geen spijt van ondanks de vermoeidheid. Die vermoeidheid komt waarschijnlijk ook wel door de temperatuur.Nadat we weer gesneuveld waren bij Starbucks kwam Kor er aan en zijn we naar huis gegaan Weer een fijne mooie dag beleefd. Moe [het lijkt wel of we met de trap naar boven waren gegaan] maar voldaan gaan we op de bank.

Nancy

Jeetje geweldig allemaal. Leuk om mee te lezen hoor. Is net of we er een beetje bij zijn.

Wij hebben vandaag een vrije dag maar nog zonder plannen.

Kus de Looijtjes

stefan

heey opa,oma alles goed in shang hai of willen juillie eigenlijk wel trug?
hier gaat alles goed met mamma leo mij en die hond.
die hond maakt me wel elke dag vroeg wakker.maar ja dat is niet anders.
groeten uit zwartewaal:P

yvonne

lastig he dat tijdverschil, zo spreken we elkaar helemaal niet via skype, maar gelukkig is er elke dag een verhaal.

ik ben hard aan het sparen hoor, ik had al het idee dat ik graag nog een keer wilde naar shanghai, maar nu na jullie verhalen zeer zeker, is alleen zo jammer dat de spaarpot nog maar een paar euro bevat ;)

have fun

janny & henk

Eindelijk na een paar hele drukke dagen jullie reis verhalen gelezen .
Wat hebben jullie al veel gezien en beleefd,Andre je moet wel veel geduld hebben als Tineke bij haar afdeling komt .
Maar ongelooflijk wat een spullen krijgen wij ook allemaal een sjaal. (grapje).
Als wij ook naar china gaan willen wij Corina ook als reisleidster,wat een wereldburger is zij.
Kor mag wel heel erg trots zijn op z'n vrouw.
Nog heel veel fijne dagen met elkaar toegewenst en tot de volgende reis verhaal.
Geniet er van.

Henk en Mary Meijburg

Hallo Tineke en André, Hartstikke leuk jullie verhalen. We zien jullie meer dan dat jullie thuis zijn, ha ha ha Lijkt me ook heerlijk zo'n Wu om je heen te hebben kunnen jullie die niet meebrengen? Nog veel plezier en groetjes van Henk en Mary.