andretien-shanghai.reismee.nl

een nuttige dag

ja die hebben wij ook in china.Je ziet hier veel chinezen zomaar lummelen maar dat gevoel hebben we nog niet mee gemaakt .Vanmorgen lekker ontbijt buiten bij 22 graden .Ja Yvonne het is misschien hatelijk maar we hebben nog geen spetter regen gehad.Naar Metro [een super supermarkt[ geweest voor de boodschappen en om 13.00 uur zei Carina tegen chauffeur Wu :aub naar glassis. En die tovenaar rijdt in een half uurtje naar het andere deel vande stad en stopt voor de deur.Daar was ook een trein station [de stad is zo groot dat er treinen en metro's rijden van wijk naar wijk].Duizenden mensenzie je dan tegelijk de straat oversteken.Een echte mieren hoop. Alle bagage van trein reizigers gaat net als op een vliegveld door een scanner.Toen we bij de brillentoestand binnen liepen moesten we twee keer kijken want het was een gebouw met alleen brillen zaken.Carina en Yvonne waren bij een bepaalde zaak heel fijn geholpen in het engels en daar werd ze ook herkend of ze in Zwartewaal liep. Niet te geloven maar dat meisje[ze heet Iris dat is een goede naam voor een brillenexpert]wist nog dat ze terug zou komen met familie en dat ze met haar zus was geweest.Als ze engels spreken is het wel iets makkelijker om te vertellen wat de bedoeling is. A ndre heeft een kapot glas in zijn bril en Tineke is aan een nieuwebril toe .We zijn goed geslaagd en kunnen ze vrijdag ophalen.Daarna even gezondigd door een ijs bij Mac te kopen en toen mister Wu gebeld of hij wilde komen. Binnen een paar minuten staat hij er dan maar meestal ziet hij ons komen. Tineke wilde toch nog een paar kleuren garen er bij kopen.Wij weer een eind rijden in de zeer luxe auto van Kor en Carina.Andre de camera in de aanslag en als Wu maar denkt dat er een mooi plaatje aankomt past hij de snelheid aan.Zonder woorden snappen wij elkaar.Kor was op tijd klaar en toen hebben we het beleefd.Met stokkies eten in een mooi restaurant met constant bediening om je tafel.Na 1 slokje thee wordt er bij geschonken. De maaltijd is verdeeld in allelei gestoomde chinese hapjes(Dim Sum) .Het was erg interressant en lekker en we lustte alles.Andre deed het goed met de stokjes maar Tineke gaf het al snel op. Na afloop zijn we door een schitterende verlichte wijk naar huis gegaan.Ook deze dag is weer onvergetelijk geworden Bedankt Carina en Kor.

yvonne

Bij die brillenzaak hadden we inderdaad verteld terug te komen, in oktober maar ook weer in december met carina der ouders.
Vind het super dat jullie zo genieten in shanghai, zeg ik wel een tikkeltje jaloers......... ;)

have fun

groetjes de thuisblijvers

Henk en Mary Meijburg

Hallo Tineke en André, Hartstikke leuk jullie verhalen.Zien jullie nu meer dan thuis. ha ha ha. Lijkt me heerlijk zo'n Wu om je heen te hebben kunnen jullie hem niet meebrengen? Nog veel plezier en groetjes van Henk en Mary.