andretien-shanghai.reismee.nl

yuyuan-tuin

vanmiddag zijn we in deYu garden [yuyuan in het chinees]geweest.Entree kost 4 euro.Tegelijk met heel veel andere.Erg veel groepen ,die de met vlaggetjes getooide, begeleiding moet volgen. Wij hadden dat niet nodig want wie weet nog niet wat Carina al over Shanghai weet.Prachtig aangelegde gedeeltens met veel water waar duizendekoi-karpers in zitten.De tuin is aangelegd rond 1560 en dat is te zien aan sommige stenen ,die zijn echt glad gelopen. in de straatjes zijn aparte figuren gelegd en hebben veel betekenissen.In de wijk zelf zijn duizenden oud chinese winkeltjes die uitpuilen van wat ze zelf noemen de goedkoopste spullen.Daarom heeft Andre maar eens een pet of twee aangeschaft. Kan iedereen weer zien dat ik in deze stad rongeneusd heb.Ook voor de kids uit mijn schoolbus heb ik kadoos ingekocht,want dat is beloofd en ook om gevraagd natuurlijk Zouden ze het nu fijn vinden dat ik dadelijk terug ben of om de suprise Lekker bij Carina thuis gegeten Dan zeg ik nu maar het als Gerard Joling :Ik heb er geen kracht meer voor.En Andre zegt er na Kor ik wil op de bank liggen Doei

Reacties

Reacties

yvonne

een van mijn favoriete buurten in shanghai, ben WEER stikjaloers

jans

nou tineke val me tegen dat jij niet met stokjes kan eten.Maar zou ik ook niet kunnen hoor. jullie genieten wel leuk dat wij jullie kunnen volgen Carina is een goede reisleidster al aardig thuis in china. gr.voor allemaal doei.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!