andretien-shanghai.reismee.nl

thank god it is sunday in Shanghai

Andre was vanmorgen al vroeg op .Had foto's plaatsen in zijn hoofd ,dat gaat s'morgens het snelst op internet, en mister Wu de chauffeur is vrij vandaag dus ik dacht een rustige dag te hebben.Vanmorgen met Kor Carina gevolgt die ging joggen en wij op de fiets.6 kilometer door de wijk Tomson met heel grote huizen en ontzetten veel bewaking .Maar wij brommen zoiets als Ni how [chinees voor hallo] en we mogen door.Toen koffie thuis gedronken op het terras waar we ook noodgedwongen de parasol op hebben gezet zo veel zon was er vandaag. Een paar klusjes gedaan en achter de laptop gehangen , Een reuzen brood met ham en eieren en glas melk als lunch.Weer gelummeld en toen wilde Tineke een ommetje maken.We zijn een eind gegaan en hebben toen Carina gebeld waar we stonden en die zei dat ze direct op de scooter kwamen aan gescheurd.Want we zaten in de buurt van een leuk marktje. Nou dat heeft Tineke beleefd.eerste deel was echt china : vreselijk druk en nauw en warm en verschrikkelijk oud. Mooi om mee te maken.Wij hadden al moeite om er lopend door heen te banen maar Kor Goedendorp die ik verder niet wilde kennen vanmiddag ging er op zijn scooter door. En zonder te toeteren wat hier erg populair is.Vis,kippen,eenden en weet ik wat al niet meer wordt ter plekken de kop afgehakt.Maar Tineke was gewaarschuwd. Gelukkig kwam ze nog erg oude brei en naaimachines tegen en knapte ze weer wat op. Jammer voor haar dat Kor tegen Andre zei dat hij best even mocht proberen om te scooteren.Eerst nog even niet te enthousiast reageren van die ouwe maar dat duurde geen twee minuten.Even was het wennen want het is een stuk zwaarder dan een spartametje en er lopen een paar chinezen hier. Maar het beviel me heeeeel erg goed. Twee honderd euries kost zo'n ding hier. Jammer dat Tineke zoveel ruimte nodig heeft in die rot koffer van yvonne.vanavond eten we lekker thuis bij Carina en Kor loopt ook door de keuken..... wij.maar niet meer aan die markt van vanmiddag denken en vooral geen kip op tafel zetten

Carly Speulman

Hallo in het verre China,

Ik heb al de verslagen doorgenomen en heb nog steeds geen behoefte om met Hans ook over de globe te reizen.

Hans en ik maken in Nederland al genoeg mee.

Gisteravond heb ik een olifant van 2,5 meter hoog gekust en gevoerd en nog leuker heb ik nog een kusje gekregen van Rene Froger.

Hans is ook een paar keer in Shanghai geweest en herkent alleen de foto's van die smalle winklelstraten.

Veel genieten nog,

Carly.

Henk en Mary Meijburg

Hallo André en Tineke,Hoe zit het? ik lees helemaal geen complimenten meer over Wu, maar met wandelen en fietsen hebben jullie hem natuurlijk niet nodig.Als jullie terug zijn neem je zeker een weekje rust na al die avonturen. Leuk hoor we hebben nog nooit zoveel over China gehoord. doei gr. Henk en Mary.