andretien-shanghai.reismee.nl

van de ikea balletjes naar boulevarddinner

vandaag de eerste niet heldere dag in Shanghai Maar dat hield ons niet tegen om op stap te gaan met Chauffeur Wu in eenschone auto. Eerst zijn we in de koffie en theemarkt een kijkje en een reukjewezen nemen. In de thee afdeling zitten meisjes de hele dag [ en misschien avond] kleine blaadjes van steeltjeste plukken.Leuk te zien is hoe ze zelf thee zetten. Een groot glas en dan 1 of 2 bolletjes er in en een tijd laten staan en dan in een piep klein kopjes een beetje van dat treksel en warm water en smullen doen ze.Koffie afdeling konden we niet vinden dus op naar Ikea waar Carina nog wat nodig had en wij prijzen konden vergelijken Onvoorstelbaar zo goedkoop maar chinezen hebben natuurlijk ook daar de poen niet voor.Hoewel in hetrestaurant aten veel chinezen de balletjes en spagettie en zo .Spagettie deden ze met lepel en vork want dat lukt hun ook nietmet stokjes schijnbaar.Daarna wist Carina toevallig een wijk in de buurt waar ze slangen voor kerstverlichting verkopen.Geen buit want we wisten geen maten door verschillende omstandigheden die ik niet verklappen mag.Op de terugweg had Wu op de electronische borden gezien dat er veel flies waren en koos hij allerlei oude weggetjes door echt chinese buurten en dat was mooi om te zien.Shanghai anno1950 maar dan met die scooters en brommers. We hebben de hele dagniet over het avondeten gesproken en dat kwam mooi uit in het straatje van Carina want ze hadden als verrassing een tafel bij een zaak aan het water besproken.Schepen varen zo door je bord soep.Is heel wat anders dan gebakken eieren op de landtong bij Rozenburg. Ik als boertje van buiten moest een lange broek mee vanmorgen maar dat was wel met voor bedachten raden.Heerlijk gegeten en daarna was het donker en hebben we mooie foto's en video gemaakt van de Skyline van de miljoenenstad.Alweer genoten :de toverhoed van Kor en Carina is wel on uit puttelijk.We vragen niet meer wat we morgen gaan doen ze zeggen het gewoon niet..Heel fijne tijd hebben we hier dank zij deze kids die 9800 km bij ons vandaan wonen.

yvonne

wat fijn dat jullie zo genieten (hopelijk doen kor en Carina dat ook nog steeds ;) )hahahahhahaha

laatste dagen zijn aangebroken, hopelijk komen jullie nog bij een van mijn favoriete restaurants, weet de naam niet meer maar het was een japanner met allerlei sushi