andretien-shanghai.reismee.nl

krekeltje waarom zing je vals

nou dat weten we na vandaag. Vanmiddag zijn we daar wezen rondneuzen.Wel met de neus niet helemaal open want wat een lucht hangt daar.Heel smalle steegjes natuurlijk en allerlei dieren bij elkaar. De krekels zitten in kleine plastic doosjes en ook in een soort doosje zo groot als een lucifersdoosje.. Gesorteerd op grote kan je dan uit zoeken .De chinezen zitten dan helemaal ge observeert naar zo'n krekel te staren als ofhet hun kind is.In grotere potjes worden ze opgehits of te wel gepest met en heel dun rietje, dat ook zorgvuldig uit gezocht is,aan het eind geravelten dan kan je ze horen fluiten en piepen. Van 1 krekel kan je al gek worden dus ga maar na van een miljoen van die krengen. We hebben ook gezien dat er twee gingen paren en dan zitten er veel chinezen mee te kezen.Maar voor ons stomme hollanders die veel commentaar op de vogeltjes markt in Antwerpen hadden is het schrijnend om te zien hoe ze ontzettend veel beesten in te kleine ruimtes doen. Ook goudvissen die gewoon tegen elkaar gedrukt in een aquarium zitten.En kittens van een paar dagen oud zonder drinken .Eekhoorns in een klein traliehok die steeds maar aan de tralies hangen terwijl ze eigenlijk tegen een hoge boom moeten klimmen met een rot gang.Het is me wat maar het hoort bij de cultuur in china.In andere delen van de wereld zijn andere beesten de klos.Hier is het gekke dat er ook veel dames met heel kleine hondjes wandelen die geverfd zijn .bv een stuk staart of de oren oranje en veel hondjes hebben kleren aan. De tegenstellingen tussen de mensen en tussen de dieren onderling zijn groot.Tineke heeft haar tweede les in eten met stokkies gehad.maar dat wordt waarschijnlijk een herexamen.Maar eerst ga ik op google kijken waar Shanghai ligt want het moet verdomd dicht bij het paradijs liggen zo fijn is het hier en als Carina kookt is het of er en engel op je tong piest

yvonne

het hondje wat wij hier in huis hebben heeft sinds vandaag ook een roze staart, een paarse pluk op zijn kop en groene slofjes aan. ach wat maakt eht uit, jullie zijn er al gewend geraakt :)
maar zit niet in ene hokkie, slaapt op de bank, of ligt bij zijn vriend op bed :)

maar weet zeker dat steffie heel blij zal zijn als jullie weer thuis zijn

Nancy

Er zijn er nog wel meer hoor, die blij zijn als jullie weer thuis. Kleine Les vertelt zelfs op de creche dat opa en oma in China zitten. En niemand die hem geloofde. Tot dat mama het bevestigde toen ze hem op ging halen van de creche.
Hahaha, keken zij even op de neus dat onze kleine man echt niet aan het fantaseren was.

Groetjes Nance

christien stotijn

hallo luitjes ik heb genoten van jullie verhalen het is prachtig daar he
maar genieten er jullie maar goed van groetjes dick en christirn uit zeeland dag